Az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek  többsége, mint 
  
    - a tevékenység megkezdésének bejelentése,
- a változás bejelentése,
- a tevékenység szüneteltetésének illetve  folytatásának bejelentése, 
- megszüntetés bejelentése
elektronikusan, az erre szolgáló elektronikus  nyomtatványok igénybevételével az ügyfélkapun keresztül intézhető.
2010. január 1-jétől a tevékenység megkezdésének bejelentése kivételével  megszűnt az okmányirodákban történő személyes ügyintézés lehetősége.
Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének  bejelentése az egyedüli ügytípus, amely mind személyesen az okmányirodában,  mind elektronikus úton intézhető.
   2010. január 1-jétől a változás bejelentési, a  szünetelés, a tevékenység folytatásának illetve a megszüntetés bejelentési  ügyek kizárólag elektronikus úton - erre szolgáló elektronikus nyomtatványok  igénybevételével - az Ügyfélkapun keresztül kezdeményezhetők.
2010. január 1-jétől a vállalkozói igazolvány kiváltása a tevékenység  megkezdésének és folytatásának nem feltétele, az csak az egyéni vállalkozó  kérésére kerül kiállításra. Az ezt megelőzően kiadott vállalkozói igazolványok  a bennük foglalt adatok megváltozásáig, illetve visszavonásukig továbbra is  érvényesek maradnak. 
Az elektronikus ügyintézés folyamata
Az elektronikus ügyintézéshez segítségül részletes  tájékoztatást talál a "A  Nyomtatványok kitöltésének és beküldésének folyamata" című összefoglaló anyagban.
1. lépés
  Az elektronikus ügyintézés megkezdéséhez töltse le az Általános Nyomtatványkitöltő Alkalmazást (ÁNYK)
  2. lépés
  Válassza ki az egyéni vállalkozói tevékenységének  székhelyéhez (tevékenység kezdés bejelentése esetén a választott székhelyéhez)  kapcsolódó okmányirodát az okmányiroda-kereső alkalmazás  segítségével.
  3. lépés
  Válassza ki, hogy "
Az egyéni vállalkozói tevékenység  megkezdésének bejelentése" vagy a "
Változás  bejelentés" elektronikus nyomtatványt szeretné használni.
  
Ezután keresse meg a vállalkozásának székhelye  szerinti okmányiroda nyomtatványát, és mentse le a számítógépére.
4. lépés
Töltse ki a nyomtatványt a kitöltési útmutató segítségével,  és ügyfélkapuján küldje be "A  Nyomtatványok kitöltésének és beküldésének folyamata" tájékoztatóban  leírtak szerint. 
5. lépés
A kitöltött űrlapokat az ügyfélkapun keresztül az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti  fel.
 Letölthető nyomtatványok, dokumentumok
Felhívjuk figyelmét arra, hogy  a sikeresen elküldött bejelentés (a bejelentés fogadásáról az ügyfélkapus  tárhelyre érkezett visszaigazolás) nem jelenti azt, hogy a bejelentett adatokat  az egyéni vállalkozói nyilvántartásba bejegyezték. A bejelentés akkor  tekinthető eredményesnek, ha a bejelentő ügyfélkapus tárhelyére a  nyilvántartásba vételről szóló igazolás is megérkezett.
A bejelentett  adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvános  Nyilvántartásában.
További információ
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos  kérdésekben további felvilágosítást kérhet a 1818-as (helyi tarifával hívható) Kormányzati  Ügyfélvonalon, vagy a 1818@ugyfelvonal.hu e-mail  címen.