Az igazolvány kiadásával, cseréjével, érvényességi idejének meghosszabbításával kapcsolatos eljárás illetékmentes, de a – vesztés, lopás, megsemmisülés esetén történő – pótlási eljárásért 3100 Ft igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.
A díjat készpénzátutalási megbízás (csekk) útján az eljárás megkezdése előtt igazoltan be kell fizetni.
A nem elektronikus úton kezdeményezett pótlási eljárás megindításával egyidejűleg az igazgatási szolgáltatási díj fizetésére vonatkozó kötelezettség bankkártyával is teljesíthető, ha az ehhez szükséges műszaki feltételek az okmányirodán rendelkezésre állnak.
Az ügyfél a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 159. paragrafusában foglaltak szerint költségmentességi kérelmet terjeszthet elő. A körzetközponti jegyző annak a természetes személy ügyfélnek, aki kereseti, jövedelmi és vagyoni viszonyai miatt az eljárási költséget vagy egy részét nem képes viselni, jogai érvényesítésének megkönnyítésére költségmentességet engedélyezhet.
A költségmentesség az igazgatási szolgáltatási díj viselése alóli teljes vagy részleges mentességet jelenti.
A közigazgatási hatósági eljárásban a személyes költségmentesség megállapításáról szóló 180/2005. (IX. 9.) Korm. rendelet határozza meg a költségmentesség iránti kérelem részletszabályait.