Vezetői engedély egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréje
A vezetői engedélyének egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréjéhez az alábbi okmányok bemutatása szükséges:
- érvényes személyazonosításra alkalmas okmány, amely lehet az alábbiak valamelyike:
- régi, könyv formátumú személyazonosító igazolvány, vagy
- új, kártyaformátumú személyazonosító igazolvány, vagy
- a személyazonosság igazolása tekintetében érvényes, új kártyaformátumú vezetői engedély vagy
- útlevél
- a személyazonosító jelet tartalmazó hatósági igazolványt,
- külföldi állampolgár esetében a magyarországi tartózkodás jogszerűségét, a „szokásos tartózkodási helyet” igazoló okmányt, harmadik ország állampolgára esetében az idegenrendészeti hatóság által kiadott tartózkodási jogot igazoló okmányt
A vezetői engedélyének egészségi alkalmasság lejárta miatti cseréje során az alábbi okmányokat kell leadnia az ügyintézőnél:
- az egészségügyi alkalmasságot igazoló orvosi véleményt,
- a pályaalkalmassági minősítésről szóló határozatot, igazolást /ez nem minden esetben szükséges, lásd: erre vonatkozó külön tájékoztatót, illetve az ügyintéző tájékoztatja Önt/
- a vezetői engedély kiállításának megfelelő illeték megfizetését tanúsító igazolást
- Nyilatkozat nyomtatvány (az ügyintéző bocsátja rendelkezésére)
- a birtokában lévő vezetői engedélyt, járművezetői engedélyt, járművezetői igazolványt.
Amennyiben rendelkezik nemzeti kategóriára érvényesített járművezetésre jogosító okmánnyal, a vezetői engedély kiadására, cseréjére, pótlására irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság a régi okmány bevonása mellett annak megfelelő nemzeti kategóriára is érvényesíti a vezetői engedélyt. Az eljárásban az Ön erre vonatkozó nyilatkozatát minden esetben be kell szerezni.
Az eljárás során Önről az ügyintéző fényképfelvételt készít, a bemutatott és leadott okmányok alapján dönt a vezetői engedély kiadásáról és számítógépes program segítségével elkészíti az adatlapot járművezetésre jogosító okmány kérelemhez.
Kérjük, hogy ezen adatlapot gondosan tanulmányozza át, ellenőrizze adatai helyességét, mert vezetői engedélye azokat fogja tartalmazni!
A vezetői engedély központi kiállítású okmány. A járművezető kérelme alapján a vezetői engedély kiállítását az okmányirodai ügyintéző, az adatfelvételezést követően informatikai úton, gyakorlatilag azonnal kezdeményezi.
A gyártás kezdeményezését követően a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala a megszemélyesített vezetői engedélyt postázza az Ön által megadott lakcímre. Az elkészült vezetői engedély az okmányirodában is átvehető személyesen, vagy képviselője útján. Ez utóbbi esetben csatolni kell a meghatalmazásról, vagy megbízásról szóló, teljes bizonyító erővel rendelkező magánokiratot, vagy közokiratot.
A vezetői engedély cseréje esetén az új vezetői engedély kézhezvételét követő nyolc napon belül a lecserélt vezetői engedélyt a közlekedési igazgatási hatóságnál le kell adnia.
Tájékoztatjuk, hogy a vezetői engedély cseréjére irányuló eljárás kezdeményezését követően a Magyar Köztársaság területén járművezetési jogosultság igazolására alkalmas az együttesen bemutatott, az adott kategória tekintetében lejárt érvényességű vezetői engedély és a közlekedési igazgatási hatóság által a kérelemről elektronikus úton kiállított adatlap, az új vezetői engedély kiadásáig, de legfeljebb a kérelem benyújtásától számított 60 napig.
Rendkívül indokolt esetben - így különösen halaszthatatlan külföldre utazás esetén -, amennyiben a vezetői engedély cseréjére, pótlására irányuló kérelmet a Hivatalnál (Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Központi Okmányirodájában) nyújtották be, a vezetői engedély soron kívül kiadható.