Általános információk
Az Időszaki Értesítés Szolgáltatás elsődleges célja, hogy az ügyfél meghatározott időszakonként megbízható információt kapjon a nevében történt (közigazgatási) ügyintézésekről, cselekményekről, adatainak kezeléséről.
A szolgáltatás lényege, hogy az ügyfél a Rendelkezési Nyilvántartásban tett rendelkezése során – a jogszabályi keretek között – meghatározhatja azon hatóságok és elektronikus ügyintézések, cselekmények körét, amelyekre vonatkozóan értesítést kíván kapni. Emellett a rendelkezésében meghatározhatja az értesítés küldésének az időszakát, valamint az értesítés helyét is.
Az Időszaki Értesítés Szolgáltatás további fontos jellemzője, hogy az értesítés megadott időszakonként pontosan elkészül, és akkor is megküldésre kerül, ha az adott időszakban az ügyfél nevében nem történt semmilyen esemény. Az értesítés hivatalos igazolásnak tekintendő.
A szolgáltatás működése szerint leginkább a banki szolgáltatók által kiállított bankszámlakivonathoz hasonlítható, amelynek segítségével hatékonyan növelhető a bizalom az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokkal szemben.
Az időszaki értesítés igénybevételének feltétele, hogy az ügyfél a Rendelkezési Nyilvántartásban regisztrációval, illetve alaprendelkezéssel rendelkezzen.