A szolgáltatás igénybevétele
Az Időszaki Értesítés Szolgáltatás a Rendelkezési Nyilvántartásban tett regisztrációval igényelhető, az alábbi csatornákon:
személyesen: az ország valamennyi kormányablak és okmányirodai ügyfélszolgálatán, illetve a 40 postai Agora ponton.
Az ügyintézés során érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél) bemutatása szükséges.- elektronikus úton: ha az ügyfél rendelkezik valamelyik Központi Azonosítási Ügynök által alkalmazott azonosítással (ügyfélkapu vagy Részleges Kódú Telefonos Azonosítás a továbbiakban: Telefonos Azonosítás), a Rendelkezési Nyilvántartás felületén.
A Rendelkezési Nyilvántartás elérhető az alábbi gombra kattintva:
Rendelkezési Nyilvántartás
- telefonon: már meglévő alaprendelkezés esetén, a további rendelkezések megtételére, így az időszaki értesítés igénylésére is lehetőség van – Telefonos Azonosítást követően – a 1818-as telefonszám 4.1-es menüpontján, a Kormányzati Ügyfélvonal munkatársainak segítségével.
Az értesítés típusai
Jelenleg a Telefonos Azonosítás kapcsán van lehetőség értesítést igényelni, de a folyamatban lévő fejlesztéseknek köszönhetően az értesítések köre bővülni fog.
A Rendelkezési Nyilvántartás keretében történő rendelkezés során választani lehet az egyszerű vagy bővített kivonat között.
Egyszerű kivonat igénybevétele esetén a Telefonos Azonosítás szolgáltatás tekintetében történt jelszó-cserékről, valamint jelszó-aktiválásról, míg bővített kivonat esetén az előzőekben említett adatok mellett a Telefonos Azonosítás rendszerből történő belépésekről is igényelhet értesítést.
Lehetőség van egyszeri vagy rendszerest kérni, ez utóbbi esetében a rendelkezés visszavonásáig, illetve hatályosságáig, a megadott időszakonként, a rögzített elektronikus levelezési címre rendszeresen megküldésre kerül az értesítő.
Az ügyfél az időszakos értesítésről szóló ügyintézési rendelkezésben legalább 15, legfeljebb 90 napos (azaz 15-30-45-60-75-90 naponként) értesítési időszakot határozhat meg. Az első időszakos értesítés határidejét fő szabályként az ügyintézési rendelkezés megtételétől kell számítani.
Továbbá lehetséges egyszeri, visszamenőleges értesítést is igényelni, ez esetben a rendelkezéstételtől visszafelé számítva, a rendelkezésben megadott időszakra vonatkozóan kerül megküldésre az értesítés.
Az időszaki értesítés igénybevételéről szóló rendelkezés során az adattartalom mellett megadható, hogy az ügyfél milyen e-mail cím(ek)re kéri az értesítés megküldését.