Ügyfél-regisztrációs eljárás
A szolgáltatást személyesen lehet igényelni az ország bármelyik okmányirodájában vagy kormányablakában. A Telefonos Azonosítás szolgáltatást 18 év feletti, természetes személy veheti igénybe.
Regisztrációs eljárás
Először regisztrálni kell, amelyhez érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély vagy útlevél) bemutatása, valamint érvényes e-mail cím és/vagy mobil telefonszám szükséges. A regisztráció során elvégzik a kérelmező ügyfél személyi adatainak és személyazonosságának ellenőrzését, majd ennek alapján a természetes személyazonosító adatok, a bemutatott okmány száma, típusa és érvényessége bejegyzésre kerül az újonnan létrehozott telefonos regisztrációs adatbázisba.
Emlékeztető kérdések
A regisztráció során 9 előre meghatározott emlékeztető kérdés közül hatra szükséges válaszolni. Az emlékeztető kérdésekre azért van szükség, mert, ha a későbbiekben a Telefonos Azonosítás használata során háromszor sikertelen azonosítás történik (az ügyfél elfelejtette a jelszavát vagy háromszor rosszul adta meg), akkor a rendszer letiltja ezen azonosítási lehetőségét. Ennek feloldására, a Kormányzati Ügyfélvonalon (1818 – 4#2 menüpont) keresztül azonosíthatja magát az ügyfél az emlékeztető kérdésekre adott pontos válaszok megadásával, és kérhet új ideiglenes jelszót.
A regisztrációs szerv a regisztráció során nyilvántartásba vett adatokról, valamint az általa képzett azonosítóról (8 számjegyű) jegyzőkönyvet állít ki. A jegyzőkönyvben szereplő, az igénylő ügyfél által megadott adatok helyességét az aláírásával igazolja.
A regisztrációt követően egy 6 számjegyet tartalmazó, egyszer használatos jelszó számsorozatot generál a rendszer.Az egyszer használatos jelszót az ügyfél, választása szerint a megadott telefonszámra és/vagy e-mail elérhetőségre kapja meg.