Az Időszaki Értesítés Szolgáltatás a gyakorlatban
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala, mint szolgáltató lekéri az értesítéshez szükséges adatokat az érintett hatóságoktól. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat biztosító szervek kötelesek az adott időszakban történt meghatározott eseményekről elektronikus úton tájékoztatást nyújtani. Az adatszolgáltatást megelőzően a szolgáltatás nyújtója ellenőrzi az adatközléshez történő hozzájárulást.
A Rendelkezés Nyilvántartás rendszer naponta vizsgálja, hogy melyik ügyfélnél esedékes az értesítés. Akinél esedékes az értesítés annak a személynek a rendelkezését, valamint a rendelkezés lekérdezésekkel kapcsolatos, ügyfélre vonatkozó adatait átadja az értesítési szolgáltatásnak. Ezt követően az értesítési szolgáltatás ellenőrzi a rendelkezést, és az érintett hatóságtól, vagy a szolgáltatástól lekéri a megfelelő információkat is. A hatóságok, szolgáltatások ezután feldolgozzák a kérést, majd a választ elektronikus úton átadják az Időszaki Értesítés Szolgáltatásnak. Ezt követően a rendszer feldolgozza a válaszokat, összeállítja az üzeneteket és a rendelkezésben szereplő e-mail cím(ekre) kiküldi azokat.
Fontos megjegyezni, hogy az értesítés a megadott időszakonként pontosan elkészül, és akkor is megküldésre kerül, ha az adott időszakban nem történt semmilyen esemény az ügyfél nevében. A létrejött értesítés hivatalos igazolásnak tekintendő.
Jelenleg Telefonos Azonosítás kapcsán igényelhető értesítés, azonban a folyamatban lévő fejlesztéseknek köszönhetően az értesítések köre folyamatosan bővülni fog.