Már az egyéni vállalkozói ügyekben - többek között a vállalkozói tevékenység megkezdésének vagy megszüntetésének személyesen történő bejelentésével összefüggésben - is lehet olyan meghatalmazásokat készíteni, amelyek a Rendelkezési Nyilvántartásba kerülnek bejegyzésre – hívják fel a figyelmet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) szakemberei.
			
            
			  
				Rohamos ütemben növekszik az online közigazgatási szolgáltatások  népszerűsége: az elmúlt évben több mint 200 ezer okmányirodai ügy – például  erkölcsibizonyítvány- vagy útlevéligénylés – indult el elektronikusan,  nyolcszor több, mint 2013-ban – mutattak rá az elektronikus közigazgatási  fejlesztésekért felelős Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások  Központi Hivatala (KEKKH) szakértői. Ezzel párhuzamosan az utóbbi két évben  harmadával emelkedett az online ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapuk száma az  országban, jelenleg közel minden negyedik magyar állampolgár élhet az  internetes okmányügyintézés lehetőségével.
			
			
				
				A meghatalmazásokhoz sem tanúkra, sem papíralapú  formanyomtatványokra nincs szükség
				Már akár egy egyszerű telefonhívással is készíthetünk  meghatalmazásokat az okmányirodai vagy a kormányablakos ügyintézéshez a  Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) új  fejlesztésének köszönhetően. Az úgynevezett telefonkódos elektronikus azonosítás  bevezetésével több mint 80 ügytípushoz, többek között a gépjárművel, útlevéllel  és a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyekhez kapcsolódóan adhatunk  telefonon meghatalmazásokat, amelyekhez immár sem tanúkra, sem papíralapú  formanyomtatványokra nincs szükség. A telefonos ügyintézés feltétele mindössze  annyi, hogy az állampolgárok egy alkalommal egy okmányirodában vagy  kormányablakban személyesen igényeljenek egy egyedi azonosító számsort, és  hozzájáruljanak, hogy telefonon is intézhessék ügyeiket.