Már az egyéni vállalkozói ügyekben - többek között a vállalkozói tevékenység megkezdésének vagy megszüntetésének személyesen történő bejelentésével összefüggésben - is lehet olyan meghatalmazásokat készíteni, amelyek a Rendelkezési Nyilvántartásba kerülnek bejegyzésre – hívják fel a figyelmet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) szakemberei.
Rohamos ütemben növekszik az online közigazgatási szolgáltatások népszerűsége: az elmúlt évben több mint 200 ezer okmányirodai ügy – például erkölcsibizonyítvány- vagy útlevéligénylés – indult el elektronikusan, nyolcszor több, mint 2013-ban – mutattak rá az elektronikus közigazgatási fejlesztésekért felelős Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) szakértői. Ezzel párhuzamosan az utóbbi két évben harmadával emelkedett az online ügyintézéshez szükséges Ügyfélkapuk száma az országban, jelenleg közel minden negyedik magyar állampolgár élhet az internetes okmányügyintézés lehetőségével.
A meghatalmazásokhoz sem tanúkra, sem papíralapú formanyomtatványokra nincs szükség
Már akár egy egyszerű telefonhívással is készíthetünk meghatalmazásokat az okmányirodai vagy a kormányablakos ügyintézéshez a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) új fejlesztésének köszönhetően. Az úgynevezett telefonkódos elektronikus azonosítás bevezetésével több mint 80 ügytípushoz, többek között a gépjárművel, útlevéllel és a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyekhez kapcsolódóan adhatunk telefonon meghatalmazásokat, amelyekhez immár sem tanúkra, sem papíralapú formanyomtatványokra nincs szükség. A telefonos ügyintézés feltétele mindössze annyi, hogy az állampolgárok egy alkalommal egy okmányirodában vagy kormányablakban személyesen igényeljenek egy egyedi azonosító számsort, és hozzájáruljanak, hogy telefonon is intézhessék ügyeiket.