Teljes körű ügyfélazonosítás projekt
A Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatás rendszerre épülő új e-közigazgatás célja, hogy
- hozzájáruljon a közigazgatási és hatósági (belső) folyamatok egyszerűsítéséhez és átláthatóvá tételéhez, valamint
- széles körben biztosítsa a közigazgatással kapcsolatba kerülő állampolgárok számára a hatékony és korszerű, egyszerűen igénybe vehető, ügyfélbarát elektronikus úton nyújtott szolgáltatások igénybevételét.
A Teljes körű ügyfélazonosítás projekt keretében a személyek közhiteles nyilvántartásai, valamint az e-ügyintézéshez szükséges szolgáltatások köre egészült ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, az elektronikus kapcsolattartás, illetve az ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják.
A projekt stratégiai célkitűzései a következők voltak:
- elektronikus ügyintézés fejlesztése, számának és arányának növelése;
- az állami működés hatékonyságának, a közszolgáltatások színvonalának emelése;
- elektronikus személyazonosító technológiák bővítése;
- hitelesítési szolgáltatások fejlesztése és ösztönzése.
A projekt keretében a következő, elektronikus ügyintézési vagy azokat támogató szolgáltatások kerültek kialakításra:
- Rendelkezési Nyilvántartás
- Részleges Kódú Telefonos Azonosítás
- Rendszeres/Időszaki Értesítés
- Az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi nyilvántartása
- Összerendelési Nyilvántartás
- Összerendelési Nyilvántartás szolgáltatás
- Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés
- Központi Azonosítási Ügynök
- Kormányzati Hitelesítés-szolgáltatás